perjantai 13. toukokuuta 2016

SEMESTER?

Efter en veckas "intensiv" semester, så funderade jag faktiskt om jag inte borde ta semester efter semestern. Så kan det säkert kännas för oss alla att semestern inte alltid är så avkopplande, men bara det är skönt att få komma helt bort och bli förtrollad och förtjust över nya platser och härliga människor. En gammal dam har lämnat i mitt hjärta från resan hon är 83 år gammal och medan vi delade en längre taxiresa och besök i Pisa fick vi ta del av hennes livsöde. Hon hade gått igenom krigets fasor som föräldralös 6 åring i Ryssland........ Ända hon nu förundrades över var hennes barnbarnsbarns oförmåga att sova utan sin kudde på resan, Hon hade ingen dyna utan sov på sin knytnäve när hon var liten. Jag skriver detta för att påminna mig själv och andra hur bra vi faktiskt har det och komma ihåg att njuta av livet.
Ha en bra semester alla!!!!!!! NJUT
Monika K.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti