maanantai 21. syyskuuta 2020

Äänimaljahoito & Sointukylpy

 

Tiibetiläinen äänimaljahoito on lempeä ja syvärentouttava hoitomuoto, joka lähettää värähtelyjä kehon läpi ja luo puhdasta autuutta mielelle, ruumiille ja sielulle. Äänimaljahoidon aikana luodaan rauhoittavia ääniä ja värähtelyjä käyttämällä erityisiä metallikulhoja. Tavoitteena on saada aikaan syvärentoutuminen, vapauttaa energia tukkeumia ja harmonisoida keho ja mieli.

Hoidossa äänimaljoja soitetaan kehon ulkopuolella sekä keholla, joihin terapeutti lyö syvän ja voimakkaan äänen. Koska kulhot ovat suorassa kosketuksessa kehon kanssa, värähtelyjen tunne on voimakas ja erittäin tehokas. 


Chakrat - tasapaino ja harmonia

Chakroja koskevan ayurveda-opetuksen mukaan kehon seitsemän energiakeskuksen virtaus on välttämätöntä terveydelle. Chakrojen on oltava tasapainossa, muutoin ihmiskeho on altis vaivoille ja sairauksille. Kun asiat ovat epätasapainossa - mikä voi tapahtua aivan liian helposti nopeatempoisessa maailmassa -, kulhojen lohduttavat äänet voivat auttaa meitä palauttamaan tasapainon ja kokemaan harmonisen energian.

Ayurveda-opetusten mukaan äänimaljojen rauhallisilla äänillä on positiivinen vaikutus sekä kehoon että mieleen. Tiibetiläisen lääketieteen kokonaisvaltainen lähestymistapa sisältää myös mielen ja sielun, joten ei ole mikään yllätys, että äänimaljahoito on muutakin kuin vain fyysinen kokemus. Tämän muinaisen tiibetiläisen hoidon äänet edistävät ensisijaisesti syvää rentoutumista, joten se soveltuu erityisen hyvin ihmisille, joiden on hankalaa rentoutua tai ovat stressaantuneita. Hoidolla on myös positiivinen vaikutus:

tunnelukkoihin, univaikeuksiin, ruoansulatusongelmiin, emotionaaliseen kipuun, ahdistukseen ja erilaisiin jännitystiloihin kehossa.

Sopiiko äänimaljahoito lapsille? Lapset ovat erityisen herkkiä äänille, ja voivat siksi tuntea ääniterapian positiiviset vaikutukset erittäin voimakkaasti. Ääniterapiaa voidaan käyttää erityisesti keskittymisen, havainnon ja luovuuden parantamiseen.

Hoidossa olet hoitopöydällä viltin alla, hoito aloitetaan selkäpuolelta jonka jälkeen käännytään ja hoidetaan etupuoli. (hoito voidaan tehdä myös etupuolelta jos päinmakuu ei sovi tai vaihtoehtoisesti istuma-asennossa.)

Äänimaljahoito 60min - 54€

Chakrahoito 30min - 35€ (voidaan myös yhdistää toiseen hoitoon, esim. reikihoitoon tai intialaiseen päähierontaan)

 

Sointukylpy - Sound bath

Wasa Wellnessin sointukylvyt joogasalissa 7 henk.max. (covid-19 vuoksi).

Sointukylpy 60min / 15 € henk. / 5 x kortti 70e ja 10 x kortti 140e

Tulevista tunneista ilmoitetaan erikseen kotisivuilla, facebookissa ja instagramissa.

Tervetuloa!

Sointukylpy on äänimaljarentoutus ryhmälle, joka on rauhallinen ja meditatiivinen hetki, jossa keho ja mieli rentoutuu äänimaljojen soidessa. Kehon ja mielen rentoutuessa virkeys- ja energiataso lisääntyvät, stressitaso laskee, levollisuus ja unenlaatu paranevat sekä itsetuntemus vahvistuu. Kehosi voi vapautua jännityksistä, huolista sekä arkipäivän kiireestä. Sointukylpy sopii kaikille.

Sointukylvyn aikana maataan (tai istutaan) joogamaton tai muun alustan päällä, viltin alla lämpöisessä. Sointukylpy kestää noin tunnin, joka koostuu alustuksesta, äänimaljojen soitosta sekä paluusta tähän hetkeen. 

Tämä on loistava lisä tyky,- ja tyhypäiviin, sekä polttareihin, babyshowereille ym. sekä erinomainen tapa aloittaa tai lopettaa työpaikan kokous tai koulutuspäivä. Sointukylvyn hinta riippuu ryhmän koosta, kestoajasta ja paikasta. Ota yhteyttä jos haluat tilata yritykselle.


Tiedustelut / Äänimaljahoitaja & sointukylpyohjaaja Tiina A.Kaukonen / tiina.wasawellness@gmail.com / 040 354 1611 / www.tiinawasawellness.blogspot.com

Ajanvaraus äänimaljahoitoon täältä! 

 

 

 

 

torstai 3. syyskuuta 2020

GUA SHA -KASVOHOIDOT

Gua sha on perinteisessä kiinalaisessa lääketieteessä käytetty hoitoväline ja oma hoitomuotonsa, jota on käytetty tuhansia vuosia esimerkiksi kiputilojen hoitoon. Gua sha soveltuu erinomaisesti myös kasvojen ihon hoitoon. Gua sha-käsittely kiihdyttää verenkiertoa ja auttaa näin kuona-aineiden ja turvotusten poistumista kehosta. Kun ihon pintaverenkierto on aktiivinen, saat myös kaikki hoitotuotteesi imeytymään ihoon tehokkaammin.
Hoito kiinteyttää ja kohottaa kasvojen linjoja, silottaa ihoa, parantaa ihon elastisuutta, lieventää purentaongelmia, poistaa jännityksiä ja kireyksiä sekä vähentää turvotusta ja poistaa kuona-aineita.

Gua Sha kasvohieronta 45 min, 63€
Kasvojen pintapuhdistus, gua sha -hieronta kasvoille, sekä käsin tehtävä niskojen ja hartioiden hieronta, hoitovoiteet. Gua sha - hierontaan valitaan ihotyypillesi sopiva seerumi ja ihonhoitoöljy.

Gua Sha - kasvohoito 60 min, 76€
Kasvojen pintapuhdistus, kuorinta, kasvojen ja kaulan alueen gua sha -hieronta, naamio, hoitovoiteet. Naamion vaikuttaessa saat rentouttavan niskojen, hartioiden ja päänalueen hieronnan.

Täydellinen Gua Sha kasvohoito 90 min, 106€
Kasvojen pintapuhdistus, kulmien siistiminen, kuorinta, höyrytys, kevyt mekaaninen puhdistus, hoitoseerumi, gua sha -hieronta kasvoille, naamio. Naamion vaikuttaessa saat rentouttavan niskojen, hartioiden ja päänalueen hieronnan.

Käytän hoidossa luonnonkosmetiikkasarja EkoPharman tuotteita. Sarjalla on kattava valikoima seerumeita ja ihonhoitoöljyjä, jotka saadaan gua shan avulla imeytettyä tehokkaasti ihollesi.

Jos ihosi on hyvin herkkä ja/tai ohut, niin silloin suosittelen toista hoitomuotoa.  
Kevyt lymfaattinen painelu, joka parantaa nestekiertoa ja poistaa turvotusta sopii hyvin herkälle ja ohuelle iholle.
Gua Sha-hoidon kontraindikaatioita ovat ihottumat, tulehdukset hoidettavalla alueella, akne (kystinen) tai kohollaan olevat luomet, paha rosacea, märkivä atopia, paljon näppylöitä tai avohaavoja, jos kasvoihisi on injektoitu täyteaineita 3kk. tauko tästä.

Varaa aikasi seesteiseen hetkeen nettiajanvarauksesta.

Lisätietoja: http://tiinawasawellness.blogspot.com/

SKY-kosmetologi/Reikihoitaja

Tiina A.Kaukonen

email: tiina.wasawellness@gmail.com

puh 040 354 1611

Tervetuloa hoitoihin!




keskiviikko 6. toukokuuta 2020

Äitienpäivä 10.5. - Mors dag

Äidit pitävät pystyssä poikkeusajan arkea. Loputtoman huolehtimisen ja venymisen vastapainoksi nämä arjen sankarit kaipaavat kauneutta ja kiireetöntä aikaa. Tie äidin sydämeen sunnuntaina 10.5. käy (vaikka virtuaalisen) halauksen ja kauneushoitolalahjakortin kautta.

 Lahjakorttikauppa: https://gifti.fi/shop/wasawellness/
 
#repost #suomenkosmetologienyhdistys #äitienpäivä #lahjakortti #halaus #äiti






tiistai 17. maaliskuuta 2020


Tämän päivän uutisvirta voi saada aikaan levotonta ja pahaa oloa, 
voit ottaa aikalisän ja suoda itsellesi tai läheisellesi ensiapua ahdistukseen.
 Tärkeimpiä vinkkejä hyvään oloon; terveellinen ja ravitseva ruokavalio, riittävä uni, liikunta, syvähengitys, nauru ja positiivuus. Sekä kehon huolto ja palautuminen. Rentoutus. Tule hyvänolon hoitoihin, anna mielen ja kehon rentoutua ja tasapainottua.

 Wasa Wellnessissä noudatetaan aina hyvää hygieniaa, pyyhkeet vaihdetaan joka asiakkaan välissä, hoitopedit ja kosketuspaikat desinfioidaan moneen kertaan päivässä. Työvälineet puhdistetaan ja steriloidaan aina. Terapeutit ovat töissä aina terveenä. Olet tervetullut hoitoon jos olet myös itse terve. Kiitos että välität. Pidetään huolta toisistamme.

- Wasa Wellnessin tiimi

#tueyrittäjää


lauantai 1. helmikuuta 2020

Minska på stressen!

Stressar du ihjäl dig? Hjärnan som gröt, minns inget, hela tiden på högvarv? Kanske du redan fått kroppsliga symtom som ångest, svindel, svårt att sova...Vi påverkas både fysiskt och emotionellt av stress. Stress är egentligen bara kroppens reaktion på den stimuli du ger den. Om du tänker dig en normalkurva över stress kan den se ut såhär;
Det blir så mycket svårare att komma tillbaka om du  redan gått över mittlinjen Då skall du backa uppåt, det kan ta länge. Börja planera nu redan i tanken vad du kan göra. Genom personlig självkännedom, när du vet hur du reagerar kan du uttrycka dig bättre och klarar av konflikter och förväntningar. Arbetstagaren kan själv hitta lösningar hur hen kan arbeta smartare, inte hårdare. Och glöm inte vilopauserna, gärna flera per dag. Det är tankemodellen som borde ändras på, Då kommer beteendet efter. Vår beteende styrs av hur vi tänker. Ändrat beteende leder till resultat. Här kommer mental management in i bilden. Du kan jämföra det med att ta ta trapporna, lite i gången, vartefter du lär dig effekten av ett beteende. Men med ett ändrat perspektiv kan du nå resultat så mycket snabbare, och t.o.m ta hissen till toppen. Ett träd kan ha många grenar, så vilken vill du klättra på? Men har du känslan av att inte hinna med kanske du fortsätter ta trapporna. Tills du inte orkar mer. Så hitta din hiss...eller många små hissar. Då tar ett eventuellt felval inte för stor plats. Framtiden är den plats som du skapar. Här och nu. Kanske du ändrar dig själv och din målsättning på vägen, vid behov. 


På bl a Wasa Sports Club kan du ta en First Beat-test, ser ditt svar då ut såhär är det definitivt INTE bra. Allt på rött, ingen grön återhämtning. Hela tre dagar av adrenalinpåslag. Då blir resultaten av det du gör inte heller bra. Vår stenåldershjärna har svårt att klara dagens arbetsliv, för att inte tala om då du kombinerar det med ett komplicerat privatliv. Samt att du vet att du borde vila däremellan, äta hälsosamt och hinna motionera också. Men lika bra som du tar hand om din kropp behöver du ta hand om din hjärna, tex då med mental träning för att på sikt ändra tankeprocesserna. Det är väl ditt bästa du vill måna om, eller är det någon annans regler du lyssnar på? Vill de ens ditt bästa? Eller sitt bästa? Vem skapar reglerna i ditt liv? Vänta inte på någons tillåtelse. (En av fördelarna att gå över 50 strecket åldersmässigt är att det äntligen känns som om man kan bestämma själv över sitt liv. Omgivningen får bara lov att acceptera.) Det är lätt att ändra ett beteende men för att det skall vara bestående behöver tankarna finnas med också. Annars blir det inga resultat. Ingen arbetsplats kan på sikt få en arbetstagare att producera mer om hen inte förstår varför och därför kan motivera sig mer. Dagens arbetsplatser är egentligen inte designade för människan överhuvudtaget, vår hjärna finns ännu kvar i stenåldern.

Förr skulle människan ta hand om flocken som hen hörde till i generationer, om det då sedan var byn eller en arbetsplats. Dagens ungdomar har insett att de bör ta hand om sig själva.

Men HUR?
Lista dina uppgifter, prioritera dem, vilka måste skötas och vilka kan du lämna? För vem vill du finnas till? Det tar många försök att skapa en ny vana. Syftet är att veta varför du gör vad du gör. Igen, prioritera, säg nej till något för att kunna säga JA till något annat. Fokusera på det. Vems ekorrhjul är det egentligen du springer i? Märk även att om du är grymt stressad nu just så blir kroppen ännu mer stressad av hård motion. Kanske hitta en lugnare form en tid? Livslångt lärande ger energi, och att kunna koncentrera sig djupare på en sak i taget. Det finns ingen multi tasking, hjärnan behöver byta fokus precis varenda gång du försöker. Så en sak i taget. Gasa då det behövs, vila däremellan och starta bilen med nyckeln på nytt. Lämnar handbromsen på så kör du sönder bilen till slut. Eller dig själv.

Det du prioriterar syns i din kalender. Tiden är viktigast, så analysera vart den går. Hur det är på riktigt och hur du skulle önska att det var. Se på tex jobb, fritid, hälsa och relationer. Så vilken känsla vill du ta in i din dag? Hitta de roliga stunderna.

Det här blev nu ett långt längre blogginlägg än jag tänkte men bra så! Hälsn. Nina Granmo 💗
Ta hand om dig, din kropp och ditt huvud!

Ps. Du missar väl inte vändagserbjudandet 14 februari. Två till priset av en till mig. Kom på en gemensam  avslappningstimme för att minska grundspänningar i kroppen. Grunden i mental träning.  Med din partner eller med en kamrat.
Kontakt; ninagranmo@gmail.com eller meddelande via Facebook Pauses for you - Nina Granmo

keskiviikko 27. marraskuuta 2019

Hormonerna i balans


Ibland kan vi må dåligt utan att egentligen veta varför. Kanske det är dina hormoner som påverkar? Anna-Sara Sidbäck är diplomerad hormonterapeut (Sverige) och kan hjälpa dig i olika faser i livet. Hon erbjuder rådgivning om hormoner och andning som blir ordentligt utredda. Före du ens kommer till henne har du redan fått fylla i fyra omfattande formulär för att hitta problemområdet. Alla är vi olika och behöver olika lösningar.

Små tips: om du har sömnproblem kan det hjälpa att ta en träff med solen (även bakom molnen!). Att försöka ta alla chanser att gå ut och gå på förmiddagen hjälper ditt välmående.


Hypofysen är bossen!
Om du har mycket stress i ditt liv, endera i din egen livssituation eller i den turbulenta omgivningen så påverkar det även ditt immunsystem.

Tankar kan även ge stress, av ca 65 000 tankar varje dag är bara 3 500 nya, så att rensa skadar inte! Detsamma om binjurarna belastas för mycket, men om du vet varför du mår som du mår kanske det är lättare att acceptera även symtomen.


.
Så vilka hormoner påverkar dig? Se helheten och lägg pusslet. Målet är att göra en förändring som är varaktig. Nästa möjlighet är den 14.12! Då kommer hon till Vasa igen. Ta hand om dig!


E-post annasarasidback@gmail.com 
Mer information https://annasarashormonradgivning.com/