maanantai 2. syyskuuta 2019

Behandling av lymfsystemet hos Helena Hemming

Nästa i tur att bli presenterad är Helena Hemming. Hon har befunnit sig på Wasa Wellness i 7 år och ger olika behandlingar som ES-Tech skanning, joniserat fotbad och yoga massage. Men det som jag testade var lymfbehandling. Den genomförs dels genom massage och strykningar som aktiverar lymfstationerna i hela kroppen, men också med en Body Shape maskin som värmer med infraröd värme och vacummassage som  klämmer och matar så att lymfvätskan i kroppen far vidare.


Mirakelmaskinen

Lymfan kallas även det vita blodet och finns i kroppen på samma ställen som blodomloppet. Även om lymfan är känd i västvärlden så har den tyvärr blivit bortglömd. Den är kroppens reningsverk, ,om den fungerar dåligt kan det leda till lymfödem som visar sig bl a som svullna fötter och anklar, samt även lipödem. Hormonella förändringar kan påverka under pubertet, graviditet och klimakteriet.
Lymfkärlen finns i hela kroppen


Hur kändes det då efteråt? Själv "råkade" jag somna i sommarmöblerna hemma då det var en varm dag. Eventuellt borde jag druckit mer vatten efteråt då det sätter fart på systemen och wc besöken blir tätare... Det kändes i kroppen att den fått en genomgång men på ett behagligt sätt. Efter någon dag tyckte jag även att energinivån var hög. Sedan är ju Helena en otroligt trevlig människa och omtyckt av sina kunder. Det kom några nöjda kunder in bara på den korta tid som jag var där med presenter! Man märker att hon gillar det hon gör!

Min känsla efteråt, lugn och avslappnad!

Jag tror på det här. Speciellt under armarna och i mina "Stormossen" avfallskärl på benen har det samlats en hel del bucklor som även naturligtvis kan kallas celluliter... Visste du annars att män inte har dessa problem? För mig som är medelålders var det en rätt nödvändig behandling i rätt tid. Men lymfan i sig har inget att göra med ålder, om du är tjock eller smal, vältränad eller otränad. Utan mer hur den far runt i kroppen och kan röra sig fritt utan stopp på vägen där vätskan samlats i vävnaderna. För vissa kan vätska samlas i benen och speciellt ärr stoppar upp flödet.

Priser: 1 ggr 68€  och 6 ggr x 60 minuter 390€. Rekommenderas!
www.helenashalsohorna.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti