perjantai 7. lokakuuta 2016

Ut i skogen

Fick iden att jag skulle ut och plocka trattkantareller efter sett Kollegan Leilas foto av deras skörd plockade någonstans i Malax skogarna. Sagt och gjort tidigt i morse satte jag mig i bilen och åkte ut i ett härlig, härligt höstväder. Körde längs strandvägen och valde helt slumpvis ett ställe där jag svängde in och där det såg ut att finnas svamp överhuvudtaget. In i skogen för att söka trattkantareller efter att ha kommit en bit in in skogen , så slår mig plötsligt en tanke, jag har faktiskt väldigt dåligt lokalsinne, tänk om jag går vilse, vände mig bakåt för att se om jag ser bilen. Nej vad jag ser är massor av skog... Konstaterar att skulle ha varit bra att ha någon med, eller åtminstone berättat åt nån att jag begett mig ut i skogen hmm...typisk stadsbo. Nå kunde konstatera att efter jag hittat tillbaka till bilen att jag fått mig en härlig morgonpromenad i skogen och trattkantarellerna skrattar gott i skogen.
Trattkantareller -skogens guld. Bild Wikipedia
Ha en härlig HÖST och NJUT

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti